PDA

View Full Version : האם מחזירי שמן של גיר ידני הם חיצוניים וקלים לפירוק והרכבה,או שצריך לפרק חלקים בגיר?


shay2828
02-08-10, 20:01
מדובר בפונטו 98 גיר ידני.

פשוט המוסכניק שאל אותי,האם המחזירי שמן של הגיר חיצוניים ורק מפרקים ומרכיבים,או שצריך לפרק ולפתוח את הגיר על מנת להגיע אליהם..

אני פשוט רוצה לקבל הצעת מחיר,ולכן המוסכניק צריך לדעת האם זה עבודה קלה,או מורכבת.

בתודה מראש
שי

ליאור23
02-08-10, 20:12
חח המוסכניק מבקש ממך ידע טכני בנוגע לרכב שהוא אמור לטפל בו?
עדיף שתשאל להמלצה על מוסכניק

yair068
02-08-10, 21:50
כמו שאמר ליאור הוא שואל אותך בקצב הזה אתה מחליף גיר לבד .
עשיתי את זה לפני שבועיים.
ישנם שני מחזירי שמן אחד שיושב על הקרנק והשני יושב על מוט ההילוך הישיר שיוצא מהגיר.
לדעתי בק"מ שיש לך צריך לראות רק אם יש רטיבות ולא אל תנגע

Amit-IL
02-08-10, 22:22
אתה מתכוון לפרק את הגיר מהמנוע בשביל להחליף מחזירי שמן או הכוונה למחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?

אני לא מוצא שום בעיה עם השאלה של המכונאי, להפך.
המכונאי התכוון שאם ההחלפה תדרוש פירוק רציני יותר של חלקים אז המחיר יהיה בהתאם.

shay2828
02-08-10, 23:31
אתה מתכוון לפרק את הגיר מהמנוע בשביל להחליף מחזירי שמן או הכוונה למחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?

אני לא מוצא שום בעיה עם השאלה של המכונאי, להפך.
המכונאי התכוון שאם ההחלפה תדרוש פירוק רציני יותר של חלקים אז המחיר יהיה בהתאם.

הגיר אמור להיות מפורק עקב החלפת הקלאץ'.

עכשיו סיבכת אותי עוד יותר..לפי דבריך יש 2 מחזירי שמן של הגיר עצמם,ויש מחזירי שמן במקום שהציריות מתחברות לגיר?כלומר 4 מחזירי שמן בסה"כ..?
אודה לך אם תוכל לשפוך אור על הנושא.

Amit
03-08-10, 00:36
נעשה סדר בדברים .

רק בגיר יש לך מחזיר שמן אחד על הציר המרכזי שמתחבר למנוע , המחזיר שמן פנימי וצריך לפרק את הגיר בכדי להחליפו . לא פשוט מאוד ולא למתחילים .

בנוסף יש מחזיר שמן בקראנק כמו שיאיר ציין שניתן להחליפו בלי לפרק קראנק .
4 ברגים מברג שטוח והוא בחוץ .

אם במהלך פירוק קלאץ יש שמן בתא של הקלאטץ יש לוודא אם זה מהקראנק או מהגיר . אם מהגיר אז עדיף לפרק ולהחליף כי לאורך זמן הקלאטץ סופג את השמן ומאבד אחיזה .

אם מהקראנק אז החיים פשוטים יותר וזולים יותר .
אם פירקת כבר גיר אז תחליף גם מייסב קידמי על הדרך .

עמית

shay2828
03-08-10, 01:34
נעשה סדר בדברים .

רק בגיר יש לך מחזיר שמן אחד על הציר המרכזי שמתחבר למנוע , המחזיר שמן פנימי וצריך לפרק את הגיר בכדי להחליפו . לא פשוט מאוד ולא למתחילים .

בנוסף יש מחזיר שמן בקראנק כמו שיאיר ציין שניתן להחליפו בלי לפרק קראנק .
4 ברגים מברג שטוח והוא בחוץ .

אם במהלך פירוק קלאץ יש שמן בתא של הקלאטץ יש לוודא אם זה מהקראנק או מהגיר . אם מהגיר אז עדיף לפרק ולהחליף כי לאורך זמן הקלאטץ סופג את השמן ומאבד אחיזה .

אם מהקראנק אז החיים פשוטים יותר וזולים יותר .
אם פירקת כבר גיר אז תחליף גם מייסב קידמי על הדרך .

עמית

תודה רבה עמית.רק לסכם את הדברים בצורה ברורה ברשותך:

1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.

2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?

4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.

בתודה מראש
שי

Amit-IL
03-08-10, 02:03
התשובות בכחול
1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.
שהמוסכניק יפרק יתן לך את הישן ותן את הישן לחנות חלקים שיתנו לך אותו הדבר לאחר מדידה בעזרת קליבר קוטר חיצוני ופנימי (בכל חנות חלקים יש קליבר)
2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.
אותו הדבר, לא הולכים ומבקשים מחזיר שמן מהחנות אלא מפרקים את הישן מוסרים לחנות ומקבלים אחד תואם זו הדרך היחידה והבטוחה. (יש לי הרגשה שבסעיף 1 ובסעיף 2 אתה מדבר על אותו מחזיר שמן שבקראנק)

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?
זה באמת החלפה על הדרך אין צורך להחליף אם אין רטיבות או נזילה עלות מחזירי השמן שנמצאים בגיר בכניסת הציריות היא כ25 ש"ח כל אחד ויש סה"כ 2 מחזירי שמן, לשיקולך.
ייעכ
4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.
יש צורך בפירוק לא משלמים על קושי אלא על זמן

shay2828
03-08-10, 11:05
התשובות בכחול
1.יש מחזיר שמן שנמצא בין הגיר למנוע,שאותו אני אקנה על מנת שהמוסכניק יחליפו.
שהמוסכניק יפרק יתן לך את הישן ותן את הישן לחנות חלקים שיתנו לך אותו הדבר לאחר מדידה בעזרת קליבר קוטר חיצוני ופנימי (בכל חנות חלקים יש קליבר)
2.בנוסף יש 2 מחזירי שמן בגיר עצמו,1 על הקראנק שקל להחליפו,ואחד מחזיר שמן פנימי שעל מנת להחליפו צריך לפרק את הגיר.אז למעשה אני אקנה רק את המחזיר שמן של הקראנק,על מנת שהמוסכניק שלי יחליפו.
אותו הדבר, לא הולכים ומבקשים מחזיר שמן מהחנות אלא מפרקים את הישן מוסרים לחנות ומקבלים אחד תואם זו הדרך היחידה והבטוחה. (יש לי הרגשה שבסעיף 1 ובסעיף 2 אתה מדבר על אותו מחזיר שמן שבקראנק)

3.בנוסף,אמרת לי שיש 2 מחזירי שמן של הציריות שמחוברות לגיר.האם גם אותם לקנות על מנת שהמוסכניק יחליף לי אותם על הדרך?
זה באמת החלפה על הדרך אין צורך להחליף אם אין רטיבות או נזילה עלות מחזירי השמן שנמצאים בגיר בכניסת הציריות היא כ25 ש"ח כל אחד ויש סה"כ 2 מחזירי שמן, לשיקולך.
ייעכ
4.לגבי המיסב הקדמי,הבנתי שבודקים האם יש חופש בציר הגיר,ואם אכן יש חופש צריך להחליפו.השאלה שלי האם החלפת המיסב הקדמי,מצריכה לפרק את הגיר וזה משהו מסובך,או שזה משהו חיצוני שנמצא בגיר וזה עבודה קלה..?פשוט על פי קושי העבודה,יקבע המחיר של המוסכניק שלי.
יש צורך בפירוק לא משלמים על קושי אלא על זמן

תודה רבה עמית.

האם לדעתך בפונטו שנת 98 עם 146,000 ק"מ כדאי להחליף את המיסב הפנימי של הגיר,גם אם יתברר שאין חופש בציר הגיר?
כי הרי אם אני כעת מחליף קלאץ' הפעם הבאה מן הסתם שאצטרך להחליף קלאץ' יהיה עוד 100,000 ק"מ.השאלה היא מתי באיזה ק"מ מתחיל החופש של הגיר...

יש עוד דבר נוסף והוא חריטה של גלגל התנופה.האם ידוע לך האם בק"מ הזה יהיה צורך בחריטה כזאת?

בתודה מראש
שי