View Full Version : המאורר פועל רק על מהירות גבוהה.
שמתי לב שאצלי בפונטו ספייס ELX 2001 המאורר פועל רק על המהירות הגבוהה.
מה הבעיה ואיך אפשר לסדר את זה?
כנראה שנגד המהירויות נשרף.
צריך להחליף אותו.
ברוב הרכבים על בית מאוורר עצמו.
נגד המאורר יושב על בית המאורר עם שני ברגי פיליפס ויוצאים ממנו שני חוטים.
איך הגעת למסקנה שהנגד מהירויות עובד רק על אחת מהמהירויות?
והנגד נראה כך: http://www.crownvic.net/ubbthreads/user_uploads/13277.jpg
בברכה - רפי לין
נגד המאורר יושב על בית המאורר עם שני ברגי פיליפס ויוצאים ממנו שני חוטים.
איך הגעת למסקנה שהנגד מהירויות עובד רק על אחת מהמהירויות?
האוטו אצלי שנה וחצי ואפילו פעם אחת לא שמעתי אותו מסתובב במהירות נמוכה.
בנוסף לזה יש הרבה תופעות של התחממות רגעית ממש קטנה, אני לא כ"כ יודע אם זה קשור.
לא חובה שהנגד יהיה שרוף, יכול להיות שהמגעים לא טובים, יכול להיות שיש קומבינה וחיברו ישירות (עקפו את הנגד).
צריך לפרק ולבדוק, מאחורי מסך ומקלדת יהיה קשה לפגוע בול ברכיב התקול.
לא חובה שהנגד יהיה שרוף, יכול להיות שהמגעים לא טובים, יכול להיות שיש קומבינה וחיברו ישירות (עקפו את הנגד).
צריך לפרק ולבדוק, מאחורי מסך ומקלדת יהיה קשה לפגוע בול ברכיב התקול.
אני חושב שאתה צודק.. הבוקר החלפתי נגד (הנגד הקודם באמת היה נראה במצב גרוע) אבל התופעה לא נעלמה עדיין הוא פועל רק על מהירות גבוהה.
אם תוכל לכוון אותי פחות או יותר איפה להתעסק זה יעזור.
תודה לכולכם!
צריך להתעסק באזור תא מנוע. :)
זה טיפה מסובך להסביר מאחורי מקלדת.
יש לך רקע טכני?
יש לך רקע בחשמל?
אתה יכול להסביר לי דרך המקלדת, יש לי רקע יחסית טוב בשניהם.
סבבה, אז ככה.
ברכב שלך מחשב נותן פיקודים (-) לממסרים של המאוורר (יש 2 ממסרים, ממסר לכל מהירות).
מאיפה המחשב לוקח את הנתונים זה כרגע לא משנה.
המאוור מקבל פיקוד (+) מהממסר.
בשביל מהירות 1 מאוורר מקבל פיקוד (+) מהממסר 1 (ממסר מהירות 1) דרך הנגד.
בשביל מהירות 2 מאוורר מקבל פיקוד (+) מהממסר 2 (ממסר מהירות 2) ישירות ללא הנגד.
אני מאמין שאתה יודע איך עובד ממסר (אם לא אז תגיד ;) )
צירפתי לך תמונה עם סירטוט חשמלי של מע' קירור שלך.
אתה צריך לבדוק שממסר 1 מוציא מתח (+) לכיוון הנגד ברגע שהטמפ' מגיעה ל90 מעלות.
ניתן לבדוק זאת עם נורת ביקורת.
תחזור עם תשובות ונמשיך הלאה.
תודה רבה לך על העזרה!
איפה בדיוק נמצא ממסר 1?
לא יודע איפה הוא נמצא אצלך ברכב, בטח בקופסת ממסרים בתא מנוע.
על המכסה של הקופסה צריך להיות רשום על מה אחראי כל ממסר, תראה האם רשום לך שם R6 ו R7.
אם תראה בסרטוט, החוט שיוצא מהממסר 1 לכיוון הנגד הוא בצבע אפור, ומהנגד למאוורר הוא בצבע ורוד/שחור.
אז אתה צריך לבדוק שבחוט האפור יש מתח (+) ברגע שהחום מגיע ל90 מעלות ולפני הפעלת מהירות 2.
שרטוט מקורי מפיאט, מתורגם ומפוענח עם מיקומי הממסרים והדפס אותו ותוכל לעבוד ולבדוק לפיו.
תרגום צבעי החוטים:
H - אפור R - אדום
B - לבן A - תכלת
N - שחור C - כתום
V - ירוק
יש חוטים עם שני צבעים ולדוגמא: AN שזה תכלת/שחור.
הממסרים והנציכים של מאורר הרדיאטור, נמצאים בתיבת הנתיכים שבתא המנוע (ליד המצבר) ובשרטוט יש גם ציור שלה עם מיקום הממסרים והנתיכים.
בהצלחה ובברכה - רפי לין
בדקתי את הממסר והוא תקין, וברגע שהחום מגיע ל90 יש מתח בחוט האפור, בדקתי רציפות של כל החוטים שם ואין שום נתק.
יכול להיות שהנגד החדש תקול?
איך אני יכול לבדוק אותו?
רפי תודה על השרטוט המפורט יותר.
בדיקה 1 : תחבר מתח (+) קבוע (מהמצבר) בין הנגד לממסר ותראה האם מאוורר נכנס לפעולה במהירות 1.
אם המאוורר לא נכנס לפעולה אז תבצע בדיקה 2.
בדיקה 2 : , תחבר מתח (+) קבוע (מהמצבר) בין הנגד למאוורר עצמו ותראה האם מאוורר נכנס לפעולה במהירות הגבוה.
צירפתי לך סרטוט של רפי עם נקודות מסומנות לחיבור מתח (+) קבוע.
תחזור עם תשובות.
בבדיקה הראשונה הוא לא עבד, בבדיקה השניה הוא עבד. אני מניח שהנגד תקול.
נגד תקול, יש לי נגד כזה (לא יודע עם תקין או לא), ייתן לך בחינם.
האם לא ניתן למדוד התמגדות עם אומטר?
בטח יש לו כמה אוהם בודדים
לפי הבדיקות שהבחור ביצע ההתנגדות שלו מאוד מאוד גבוה או שפשוט יש נתק בתוך הנגד!
בסוף לא מצאתי את הנגד בבית :(.
מצאתי בEBAY ב200 ש"ח -> כאן (http://global.ebay.com/SO_NEW_FIAT_CAR_PART_HEATER_FAN_RESISTOR_PUNTO/360277958524/item) <- . (אין לי מוסג כמה עולה בארץ).
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.